måndag 25 oktober 2010

Värdet av en riktigt god vän.

Jag har nyligen lagt på luren efter att ha pratat med en av mina allra bästa vänner. Vi har känt varann i många år. Stundtals har vi haft väldigt tät kontakt, men i perioder har vi inte träffats alls (och kanske inte ringt på väldigt länge heller) ändå känns det som igår när vi tar kontakt igen, för det gör vi alltid.
Vi känner varann väldigt väl och om jag hamnar i knipa är jag säker på att hon skulle komma till undsättning direkt, vad det än gällde. Och det skulle jag göra för henne också.
Vi är bra på att se lösningar om den andra har problem eller funderingar kring smått eller stort. Hon ser klart sånt som jag inte vill se vad gäller mig själv eller mitt liv och vise versa.
Jag är så tacksam för min goda vän som varit en rolig kamrat och ett stort stöd många gånger i livet.
En riktig vän vågar vara ärlig och säga sanningen även när den är lite besk. En riktig vän skulle aldrig komma på tanken att baktala för egen vinning. En riktig vän kan man alltid lita på.
Lyckliga mig som har en sån vän! Det önskar jag Er alla också.
Eva.

1 kommentar:

  1. Jag har också en underbar vän. En vän som man blir glad av! Lyckos oss!! ;-D
    Kram kram

    SvaraRadera

Hej!
Välkommen till min blogg. Lämna gärna en kommentar, det glädjer.
Tack!