onsdag 27 oktober 2010

Med hjärtat i centrum

Vårt hjärta är centralt i kroppen. Vi känner med hjärtat, vi ger från hjärtat, vi älskar med hjärtat. Nu visar nyare forskning att hjärtat är det första organ i kroppen som reagerar på yttre stimuli av något slag. Inte hjärnan. Detta kan man mäta. Vi kan påverka energi hos oss själva och andra via hjärtat med medveten intention. När man lyssnar, talar och umgås med andra och håller sitt hjärta öppet, märks en himmelsvid skillnad mot om hjärtat är stängt. Detta kan ju låta flummigt, men skillnaden är uppenbar. Vårt eget hjärta kan vi lära känna väl, lyssna på vad det önskar och behöver. All kunskap om oss själva, vårt mål och syfte, finns i hjärtat. Allt som gör mig lycklig på ett lugnt och skönt sätt är näring för mitt hjärta och således för hela mig. Det finns många kloka runt omkring som kan inspirera och väcka nyfikenhet och intresse. Självklart ska man ta emot och dela av allt det goda, men vad som är näring för just mig, det frågar jag mitt hjärta. Och det svarar alltid, på ett eller annat sätt. Det gäller bara att sakta ner tempot så att jag hör vad mitt hjärta vill säga. För det fortsätter att viska om och om igen. Lyssna på mig. Följ mig. Låt mig leda dig mot just din sanning.
Med en önskan om att alla lyssnar på sitt hjärta, och följer det.
Ha en bra dag önskar Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Välkommen till min blogg. Lämna gärna en kommentar, det glädjer.
Tack!