tisdag 26 april 2011

Det ska va gôtt att leva...


...säger min mycket goda vän Mia, och det har hon så rätt i. Inte desto mindre behöver jag bli av med några kilo och ge min kropp bättre näring än den fått på ett tag. Vad är det då som säger att det inte kan vara gott (GOTT) att leva medan kilona smälter bort?
Till frukost idag fick jag (av mig själv) en sallad på ruccola, purjolök och skivade tomater, vinägrett över detta och sedan några skivor kallrökt lax på toppen. Gott!
Och så kommer vi till det här med motion och styrka. Jag tycker inte att det är roligt att stå på ett gym och pressa, dock behöver musklerna en genomkörare regelbundet för att må bra....Vad göra? Jo, Yoga! Det kan vara att få igång musklerna och energisystemet på ett mjukt sätt eller stenhård träning, det bestämmer jag själv. Och jag behöver inte åka någonstans eller passa någon tid. Bara att rulla ut yogamattan i solen på altanen och sätta igång. Till lunch blir det lax igen men nu ugnsbakad med kallpressat kokosfett, citron och salt. Wookad broccoli till detta. Mmmmm....
Får se hur länge mina goda intentioner varar...jag hör tyvärr inte till den uthålliga, strävsamma sorten. Men idag känns det bra, och jag tänker njuta så länge det varar! Och om jag avviker från "hälsostigen" tänker jag inte skuldbelägga mig själv, för jag är ju bara människa ;)

Det ska va gôtt att leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Välkommen till min blogg. Lämna gärna en kommentar, det glädjer.
Tack!