fredag 23 juli 2010

En vänlig bok, som jag rekommenderar

Jag läser mycket, framför allt böcker.
De bästa är dom som berör mig på något sätt, och som jag går tillbaks till i tanken, efter att jag läst klart. Denna är en sån,
Livet vinkar som en Kurt, av Katarina Danielsson.

Boken handlar om 9-årige Kurt som lever med sin ensamstående mamma,
människorna runt dem och funderingar om stort och smått. Framförallt ur Kurts perspektiv.
Så här säger en av personerna om meningen med livet:
Meningen med livet är att hitta sin egen melodi,
att lära sig den utantill och behålla den för sig själv.
Följa den upp och ner, i takt med tonernas förändring.
Vet man bara sin melodi, vet man också att dalarna ska följas av toppar,
lika säkert som att verserna en dag tar slut.
Så är det bara.

1 kommentar:

  1. Jag tar till mig av ditt lästips. Har du läst "Alkemisten" av Paulo Coelho?

    Kram Katti

    SvaraRadera

Hej!
Välkommen till min blogg. Lämna gärna en kommentar, det glädjer.
Tack!