torsdag 23 augusti 2012

Jag skapar med mina tankar...

Lagen om attraktion säger:  Det jag tänker, är övertygad om, förväntar mig - kommer att manifesteras i mitt liv. Det jag upprepar för mig själv så ofta att jag börjar tro på budskapet, är en kraftfull skapare av verkligheten. Bön har samma kvaliteter, om jag tror att jag ska erhålla det jag ber om, och om jag tror att Gud finns och vill mig väl. 

Kan det vara sant? Kan det vara så enkelt? Är det möjligt att kunna påverka med sin starka vilja och övertygelse? Jag tror det. Många författare, främst från USA, skriver om vikten av att lära sig affirmera och om att lära sig att attrahera de upplevelser man vill ha i sitt liv. En lärare från USA sa till mig - It´s much harder for you here in Sweden,  because you are so effected by Jantes Law. Ni vet, den som säger att Du ska inte tro att DU är något. Du ska inte tro att DU kan  något som inte dom andra kan. Du ska inte tro...!!!
Men jag försöker ändå. Det känns så  mycket trevligare att tro att jag KAN påverka vad som händer i mitt liv. Vilka möjligheter som kan uppenbaras för mig. Vilka mål jag kan nå. Var går gränsen? Det kanske inte finns någon gräns, mer än den jag själv sätter upp genom mina begränsande tankar! Som sagt, Jag försöker ändå. Here we go:

Jag älskar mig själv och är därför kärleksfull och respektfull mot mig själv och mot alla andra.  
Jag älskar mig själv, därför väljer jag att äta en hälsosam och livgivande kost.
Jag älskar mig själv, därför skyddar jag mig själv från relationer som inte är kärleksfulla och ger en god energi.
Jag älskar mig själv, därför ser jag till att ha ett kreativt och inspirerande arbete där jag får använda mina bästa kvalitéer.
Jag älskar mig själv, därför låter jag mig vara den jag är, utan att försöka ändra på något för att passa in i någon mall.
Jag älskar mig själv och därför skapar jag det utrymme som jag behöver, för reflektion och introspektion.

Jag älskar mig själv och därför älskar jag dig. Kärlek föder kärlek och den är faktiskt det största av allt, som det står i bibeln.
Ljus och Kärlek från mig till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Välkommen till min blogg. Lämna gärna en kommentar, det glädjer.
Tack!