fredag 7 januari 2011

Nymåne, önskemåne.

Ikväll är det nymåne. När jag var liten sa man att när månen var ny så kunde man få sin önskan uppfylld. Vad som helst! Magiskt och spännande... Man ska gå ut och ställa sig i månljuset och tänka på det man önskar ska hända, sedan blundar man, niger tre gånger och skickar iväg sin önskan. Till månen eller universum eller....det förtäljde inte historien.
Senare i livet fick jag höra att när månen är ny så ökar energin och allting förstärks och så håller det på tills månen är full. Den sinnesstämning man är i blir mer och kraftigare. Bra att vara balanserad och på gott humör när månen ökar i kraft alltså. Vem vet om något av detta stämmer men månen är förtrollande vacker och har en sällsynt dragningskraft. I alla fall på mig. Vid fullmåne känner jag mig lycklig och förtrollad. Å...ikväll ska jag önska mig något riktigt fint och bra, och tacka för allt det fina jag redan fått av livet. Ikväll är månen i tilltagande!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Välkommen till min blogg. Lämna gärna en kommentar, det glädjer.
Tack!