torsdag 30 september 2010

Höstmorgon

Kalla dimstråk drar genom skogen
Jag ser en första tunn hinna av is
Trevande solstrålar värmer försiktigt upp allt,
och ställer tillrätta

Jag tänder en brasa i spisen
Bryggar starkt kaffe
Njuter av värmen och den ombonade känslan
Tacksam över förmånen att idag kunna se allt genom den positiva linsen,
så är det inte alltid

Ändå är jag övertygad om,
att när det negativa och svåra kommer över mig, så kan jag välja att inte ge det uppmärksamhet,
och därigenom svälta ihjäl det.

Det som är gott vill jag dela med så många som möjligt,
så att det sprids som ringar på vattnet.
Min glädje ger någon annan glädje som ger någon annan glädje.
Det kan bli hur stort som helst. Mitt leende kanske kan nå hela jorden runt, vem vet?

Min affirmation idag får bli -Jag älskar mig själv och alla mina medmänniskor, därför ler jag mot alla jag möter.
Det ska bli intressant att se hur jag känner mig ikväll ;)



1 kommentar:

  1. Vackert....och väldigt fina tankar...är övertygad om att ditt leende sprider sig som ringar på vattnet...*ler*
    Kram Maud

    SvaraRadera

Hej!
Välkommen till min blogg. Lämna gärna en kommentar, det glädjer.
Tack!